Tänään on lomapäivien jälkeinen ensimmäinen arkipäivä. Minä aloitin paluun arkeen jo viime yönä kun inspiroiduin tekemään koulutehtäviä. Yleensä olen vähän laiska tekemään tehtäviä ennenkuin on pakko. Tuli siis aika hyvä mieli saada olla kerrankin ajoissa. Tämänpäiväinen tenttiin lukukin on onnistunut ilman nukahtamista. Niin, minulla on sellainen ikävä taipumus vajota makoisille unille kesken lukujen. Se on joskus kiusallista, varsinkin silloin kun on kiire.

Eilen hyvä ystäväni pyysi minua katsomaan elokuvaa luokseen. Kyseessä oli Omen, joten kieltäydyin kohteliaasti. Minä yritän välttää kauhukuvien katsomista. Pienenä jouduin näkemään jos jonkinlaista horroria isoveljeni ja enoni toimesta. Olin nuorin sen ikäpolven serkuksista ja minulle naurettiin kun katsoin elokuvia kädet silmillä. Ulotin etusormet aina korvien tukoksi, koska olin huomannut ettei pelota niin paljon kun ei kuule musiikkeja! Pelottavilla hetkillä on taipumusta jäädä jonnekin alitajunnan syövereihin kummittelemaan.

Sain joululahjaksi ihania kirjoja! Olen luvannut palkita itseni niillä kun tenttikirja on luettu. Minulla on yksi elämää suurempi lukuelämys menossa sellaiselta Robin Hobb nimiseltä kirjailijalta (menossa oleva kirja on trilogian viimeinen osa) ja se on koskettanut pienen sieluni syvimpiä sopukoita. Koetan säästellä sitä, vaikka olen kuullut että kirjailijalta on tullut vielä jotain muutakin ihanaa.